Vés al contingut

ACTA ASSEMBLEA 17-6-11

1 Juliol 2011

Divendres 17-6-2011 ACTA ASSEMBLEA redacta: Claudia

Moderador i Torn de paraula: Jordi Secretari: Claudia

TONI – Parla de la reunió de la Comisió d’organització de l’assemblea. Hi van participar 4 persones: Txeke, Pati, Alexan i ell mateix.
Diu que el debat era per a fer una assemblea més productiva i evitar que algú acaparés. A través del recull d’altres assemblees es redacta el text. Si sembla bé s’aprova, sinó es debat.

TXEKE llegeix el text de l’acta de la comisió. PATI llegeix el funcionament.

S’aprova el començament de l’assemblea a les 21:00 i el fi a les 23:00, poguent seguir el debat però sense capacitat de decisió.

Durant la lectura es debateixen alguns punts.

  • Fer una T amb les mans: un símbol que es fara a la persona que té el torn de paraula, durant l’assemblea, quan algú vulgui fer un incís.

MIQUEL – queda malament la paraula càrrecs.

Hi ha un debat respecte al comentari:

  • Hem d’evitar un llengüatge que faci pensar en una estructura vertical.
  • Mentre tots ens entenguem ja n’hi ha prou, no cal ser tant primmirats.
  • És una xorrada, però millor no donar equívocs.

Es proposa i s’aprova RESPONSABLES.

TONI – Hem pensat en realitzar octavetes-resum del funcionament de l’assemblea per a repartir-ho a les persones.

El moderador pregunta si s’està d’acord amb el document i s’aprova. Es penjarà al blog.

TXEKE – com ens organitzem per penjar l’ordre del dia?

TONI – Els responsables de cada comisió es posen d’acord i es pengen conjuntament.

El moderador proposa que la resta de comisions passin l’informació la comisió d’organització.

TXEKE – s’ha de fer un enllaç entre comisions via correu electrònic.

LAURA – es pot fer un e-mail per a cada comisió.

Es discuteix la proposta i el moderador proposa crear un e-mail per a cada comisió que tingui el nom corresponent: acampadapalamós.organització@…

També es proposa l’ús d’una eina pròpia de wordpress que permet fer subdivisions del blog. El moderador ho rebutja ja que com més desdoblem la informació més es complica la consulta de les publicacions.

En Miquel proposa l’ús del Google Docs i explica el seu funcionament. Només necessites un correu Gmail, entres a la pestanya de Docs i pots accedir a una carpeta arxivadora de documents. Aquests documents són vius, qualsevol que hi accedeixi via l’e-mail els podrà modificar.

El correu nostre és acampadapalamos@gmail.com, contrasenya: ???? (dita a l’assemblea).

Es planteja fer un back-up, una còpia de seguretat, de l’informació de l’assemblea a internet.

LAURA – aprofitar els dos correus existents. Hi ha la anteriorment citada i la acampadapalamos@hotmail.com, amb la contrasenya ???? (dita a l’assemblea).

S’aprova la proposta de que Hotmail sigui obert a tothom i Gmail només per a les comisions.

IDOIA – També s’hauria de poder intervenir individualment.

TXEKE – Les comisions són obertes a tothom.

El moderador aclareix que si no es pot assistir físicament a les reunions de comisions que es poden enviar les propostes via on-line o a les bústies. S’aprova que els documents acabats es pengin al blog, no abans.

Es pregunta com es penja al blog. El moderador diu que a través de l’opció Post.

El moderador dona la paraula a la següent comisió. Té el torn de paraula la Comisió d’Activitats i la Local, ja que es van reunir al mateix dia i hora. Es varen reunir 4 persones: Pati, Laura, Miquel i Alexan.

MIQUEL – 1. Proposta de fer un cens d’espais abandonats i fer una exposició de fotografies a la plaça. Es tractaria de fer-ho públic per a la conscienciació.

TONI – fer un inventari de cases desaprofitades és molta feina i seria millor començar amb l’exposició per a la conscienciació. Parlar sempre amb els propietaris per al seu consentiment.

ALEXAN – per reduir el treball es podria fer una exposició només de les que fa més anys que no s’habiten.

El moderador puntualitza que si es coneix el propietari, que es demani el permís per a penjar la foto.

Es debateix el perquè d’aquesta proposta i l’ús que es podria fer d’aquests espais inutilitzats. Es recalca que hem de donar bona imatge i no caure en tractaments despectius per part de la resta del poble que no assisteix a les assemblees i no sap que s’hi cou.

Es comenta fer-hi activitats amb el permís dels propietaris però es rebateix que al PIJ ja s’hi fan activitats i els joves no hi participen. El debat s’allarga i el moderador tanca el tema de moment.

MIQUEL – el tema venia del Mas Gallardó, on els propietaris estàn disposats durant un termini a realitzar-hi actvitats mentre s’hi realitzin una sèrie d’actuacions de contenció:

  • S’hauria d’arreglar el sostre, almenys d’una part.
  • Arreglar la porta.

S’hi podrien realitzar xerrades, teatre,… i es podria gestionar i treballar de forma alternativa a través d’una associació/cooperativa (recuperar la històrica la EQUITATIVA), fent un contracte de cessió per part dels propietaris.

  1. Convocar un consell de cultura, al qual hi tenim dret tots els ciutadans de Palamós i que actualment ho controla l’Ajuntament i les associacions. Tornar-ho al poble.

PATI – el consell hauria de ser un espai on la gent pogués participar en les decisions culturals. Existeix dins del sistema democràtic però no es desenvolupa.

Els assistents ens sorprèn la existencia d’aquest òrgan ja que no és de vox populi. El moderador aclareix que no és un drety, que és un organisme consultiu que fa 3 anys que no es convoca i que només es a nivell d’entitats, no individual.

També es proposa reactivar els consells de Juventut i d’Esports (que no existeix).

MIQUEL – 3. última proposta: fer un anàlisis del Pressupost de l’Ajuntament i fer-lo públic. S’aprova.

El moderador obre el debat per a l’aprovació de tirar endevant la realització d’aquestes propostes. Primer punt s’obre el debat.

IDOIA – no li veig el servei

PATI – Fer-ho amb els espais públics primer, com can Pere Tià.

TXEKE – No és necessari i pot ser contraproduent, sobretot si són privats.

TONI – podem crear un rebuig.

IDOIA – ara no és el moment.

BORJA – si ja tenim el mas Gallardó, tirem endevant amb aquest.

ALEXAN – promovem un treball de cens amb un calendari de treball a 5 mesos vista.

ANGELS – als espais públics com can Pere Tià o la barraca de cala estreta fer-hi accions reivindicatives.

S’obre un debat s’obre la dificultat d’accés a l’ús d’espais públics d’aquest tipus, a vegades tancats només a l’ús per part d’entitats/associacions i no a nivell individual. Hi ha comentaris de casos concrets de dificultat o no de concessió de permisos, també es comenta els projectes realitzats en altres ciutats de la cessió de parcel·les per a horticultura. Al debat s’arriba a tres propostes més:

  • Fer un cens d’espais públics per veure quins usos poden tenir.
  • Redactar una queixa conjunta de denegacions de permisos per a l’ús d’espais públics.
  • Centrar-nos al mas Gallardó per demostrat que es pot fer al marge de l’Administració.

S’arriba a la conclusió de que es tracta de projectes lents i a llarg termini.

El moderador consulta l’aprovació del primer punt i deixar aquest debat per a la comisió. S’aprova seguir treballant-hi.

S’obre el debat al segon punt.

Davant la quatitat de feina que suposa el desenvolupament d’aquest punt, ja que s’ha de contactar amb totes les entitats i associacions, s¡obre el debat: centrar-nos en un consell (com el de joventut) que sigui més facil de convocar? Fer-ho alhora i lentament?

Es comenta que no s’explica als joves com es crea una associació.

El moderador demana que es continui amb l’assemblea ja que és tard. Es passa a votar. S’aprova el primer punt, la cooperativa s’ha de continuar treballant a la comisió i el segon punt queda aprovat realitzar-lo de moment només amb juventut.

IDOIA – proposta de crear com a contrapartida de la comisió local, una COMISIÓ GLOBAL.

Un noi fa un incís: fer comisions sense contingut és buit. Primer hauriem de començar a moure idees a l’assemblea i amb els continguts podrem fer comisions.

El moderador dona el torn de paraula de la comisió de Difusió. Aquesta és interrompuda pel debat de la comisió global.

COMISIÓ DE DIFIUSIÓ – 1. Fer un punt móbil d’informació.

  1. Pot comú per a recollir diners.
  2. Recull de signatures (com: recuperar espais públics)
  3. propostes externes
  4. dia/jornada de difusió
  5. activitats per la festa major, com posar un punt d’informació al passeig o penjar cartells i/pancarta a barrakes.

S’arriba a la conclusió de que falten continguts i es convoca reunió de comisió de continguts el dimarts a les 10:30 a Correus per a la recopilació de continguts per a la Festa Major.

Es tanca l’assemblea amb el debat de la creació de la comisió global.

TXEKE – parlar i treballar del que és a nivell més ampli que lo local. No és el moment de ficar-nos amb l’Ajuntament, ara s’ha de treballar amb coses globals.

PATI – lo local és lo que afecta més directament. S’han de treballar de forma paral·lela.

El moderador apunta que es va aprovar la setmana anterior començar amb lo local per a implicar més persones.

IDOIA – apropar els problemes globals a nivell local. Com mostrar els problemes més urgents que afecten al viure, mostrar el nombre d’aturats, de persones en pobresa… que hi han al poble.

ANGELS – treballa tú amb aquesta idea. La descentralització és lógica.

Una dona comenta que a lo global ens hi podem afegir però que lo local no es farà si no ens hi posem a treballar nosaltres.

JANETE – Globalment s’ha proposat penjar pancartes a casa. Participem-hi.

El moderador ens informa que ha vingut un noi sevillà que ens parla de la seva experiència. Avisa que lo global és lent i proposa la coordinació d’assembles petites i fer accions petites que cridin l’atenció.

BORJA – la Pati vol fer lo local… Deixem de banda què és lo més important.

S’aprova la creació de la comisió global. Són les 23:35 es pregunta per a més aportacions, no s’en fan i es tanca l’assemblea recordant que la setmana vinent no es convoca donat que és festa major.

Redactat per: claudia

Anuncis

From → Actes assemblees

2 comentaris
  1. Personalment, i ja ho havia comentat a la comissió d’organització d’assemblea, crec que l’acta s’hauria de penjar just després de la celebració de l’assemblea. Bàsicament perquè s’hi poden haver aprovat coses que necessiten organitzar-se amb trobades o perquè la gent que no hi ha pogut assistir o ha hagut de marxar pugui saber què s’ha tractat i decidit.
    A més, el que aquí s’ha fet no és una acta, és una transcripció resumida (hi falten intervencions) del que es va parlar a l’assemblea. Una acta ha de ser un document que expliqui què s’ha acordat i si hi ha hagut debats profunds fer-ne menció… segurament entre tots n’hem d’aprendre, però l’acta ha de ser una cosa funcional perquè tothom segueixi el fil del moviment.
    Tampoc crec quel es contrassenyes dels correus electrònics d’acampadapalamos s’hagin de penjar al bloc, ara mateix qualsevol persona pot accedir als contactes, entrar al facebook, modificar el que vulgui com si fós de l’organització… crec que les contrassenyes es poden dir a l’assemblea i a qui li interessi, però tenir una mica de control sobre això.
    Per cert, com va anar l’assemblea d’ahir? Jo no vaig poder-hi assistir…
    Alexan

  2. He exclòs les paraules de pas dels nostres correus per evitar mals majors.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: